Radeon RX 480 – dla ponad 300 milionów graczy, a nie tylko kilkunastu. Od dziś w sklepach

 

AMD wznieca „Rebelię Radeona” wraz z premierą
karty graficznej Radeon
RX 480, która od dziś dostępna jest w sklepach

 

— Społeczność graczy PC i deweloperów gier chwali kartę graficzną Radeon RX 480 za zdefiniowanie na nowo opłacalności w swojej klasie i stanie się najbardziej atrakcyjnym rozwiązaniem dla wysokiej jakości wirtualnej rzeczywistości —

 

Sunnyvale, Kalifornia — 29 czerwca 2016 r. — dziś rozpoczyna się rewolucja w graniu na komputerach oraz w wirtualnej rzeczywistości, ponieważ AMD (NASDAQ: AMD) wprowadza kartę graficzną Radeon™ RX 480 oferującą wydajność i funkcje, jakiej oczekują entuzjaści, oraz najbardziej zaawansowaną technologię w niezwykle przystępnym produkcie. Ta zaprojektowana dla fanów i graczy na całym świecie karta zapewnia najlepszy stosunek ceny do wydajności w swojej klasie[i], a przy tym demokratyzuje ekosystem VR i zapewnia szereg przyszłościowych technologii[ii] stanowiących podstawę wielu obecnych i nadchodzących gier oraz standardów wideo. Ceny sugerowane dla kart graficznych Radeon™ RX 480 sprzedawanych w sklepach internetowych to 199 USD za model z 4 GB pamięci oraz 239 USD za model z 8 GB pamięci. Szczegóły na temat nowej karty graficznej i powiązanych technologii są dostępne na nowej stronie AMD powstałej z myślą o graczach: Radeon.com.

„Oto nasz sygnał do wszystkich graczy – Radeon™ RX 480 jest tak samo nasz, jak Wasz — powiedział Raja Koduri, starszy wiceprezes i główny architekt w Radeon Technologies Group, AMD. — zaprojektowaliśmy tę technologię wsłuchując się Wasz głos, a zwłaszcza tych, którzy kupili i grali na naszym sprzęcie przez lata. Niestrudzenie pracowaliśmy nad tym, żeby stworzyć coś, co usatysfakcjonuje najbardziej wnikliwych graczy i będzie idealnym produktem w cenie, której nie będzie można nic zarzucić. Nie możemy być bardziej wdzięczni za to, jakie wsparcie otrzymaliśmy od graczy, klientów i partnerów technologicznych, którzy widzieli, co nasz zespół inżynierów osiągnął. Zgadzamy się też z nimi, że wraz z kartami graficznymi Radeon™ Serii RX granie i VR jest rzeczywiście #BetterRed.”

RadeonRX480_1

Radeon RX 480 – opinie:

Społeczność ludzi i firm skupionych wokół sprzętu komputerowego wykazała niezwykły entuzjazm i wsparcie dla idei, której na imię Radeon™ RX 480. Partnerzy OEM i integratorzy systemów, tacy jak Alienware, HP i Lenovo chwalą możliwości tych kart graficznych.

Deweloperzy gier i aplikacji VR, tacy jak Bethesda, EA czy Ubisoft, a także twórcy zestawów z firm Oculus i HTC przyklasnęły AMD, ponieważ ten nowy produkt to obietnica wprowadzenia optymalnej wydajności i najlepszych funkcji na rynek masowy, co pozwala tym firmom znacząco rozszerzyć krąg odbiorców dla swoich rozwiązań.

Profesjonalni i okazjonalni gracze również cieszą się z tej premiery – sponsorowane przez AMD drużyny eSportowe jak Fnatic czy Evil Geniuses wskazują na Radeona™ RX 480 jako na triumf graczy PC na całym świecie, zaś znaczący recenzenci sprzętu podkreślają niezwykłą opłacalność tej karty graficznej dla szerokiego grona graczy. Aby się przekonać o tym, jak szerokie jest wsparcie branży dla kart Radeon™ RX 480 zapraszamy do odwiedzenia strony Radeon.com tutaj.

RadeonRX480_4

Radeon RX 480 – funkcje:

Ta nowa karta graficzna zapewnia szereg znakomitych rozwiązań do gier i VR w niewiarygodnym przedziale cenowym:

  • Technologie klasy premium zaprojektowane dla nieprzeciętnej wydajności w swojej klasie – Radeon™ RX 480 8 GB to karta z najbardziej zaawansowanymi technologiami graficznymi i gamingowymi, jakie kiedykolwiek pojawiły się w sprzęcie kosztującym 239 USD. Rewolucyjna rodzina kart Polaris korzystająca z zaawansowanego procesu produkcyjnego 14 nm FinFET to znaczące ulepszenia w zakresie wydajności i efektywności energetycznej. To ponad 15% lepsza wydajność każdej jednostki obliczeniowej (CU)[iii], do 2,8-krotnie wyższa sprawność energetyczna w porównaniu z kartami graficznymi Radeon R9 Serii 200[iv] oraz 5,8 kwintyliona obliczeń na sekundę. Więcej o zaawansowanych technologiach Polaris można znaleźć tutaj.
  • Najbardziej przystępne rozwiązanie do systemów VR klasy premium – Radeon™ RX 480 4 GB, którego cena startuje od poziomu 199 USD, to najbardziej przystępne rozwiązanie spełniające wymagania systemu Oculus™ Rift i certyfikatu Steam® VR-Ready[v]. Dzięki wykorzystaniu technologii LiquidVR™ zaprojektowanej w celu zapewniania płynności i komfortu w warunkach VR, Radeon™ RX 480 4 GB obniża cenowy próg wejścia dla każdego zainteresowanego zakupem komputera do wirtualnej rzeczywistości i tym samym czyni ten sprzęt przystępnym dla milionów konsumentów. Odwiedź Radeon.com tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tej nowej karcie graficznej i przekonać się jak demokratyzuje ona VR.
  • Przyszłościowe technologie² – Radeon™ RX 480 kontynuuje tradycję kart Radeon™ będących pierwszymi wykonywanymi w nowym procesie produkcyjnym, pierwszymi z nowymi rodzajami pamięci i wyższymi przepustowościami tego podsystemu, a także pierwszymi, które obsługują nowe API w grach. Gracze będą mogli się cieszyć tą nową kartą graficzną przez długi czas dzięki szeregowi przyszłościowych rozwiązań, w które zostały wyposażone:
    • Rozgrywka w wysokiej rozdzielczości w warunkach DirectX® 12 i Vulkan – Radeon™ RX 480 góruje w grach obsługujących te API, które stanowić będą także podstawę wielu nadchodzących gier. Rodzina kart Polaris ma unikalną zdolność do obsługi asynchroniczności, dzięki czemu zapewnia najlepsze możliwości w grach i aplikacjach VR, które wykorzystują te API. Z kolei w połączeniu z technologią AMD FreeSync™[vi] gracze mogą cieszyć się super-płynną animacją w rozdzielczości 1440p w wielu najbardziej wymagających grach. Więcej informacji o możliwościach kart Radeon™ RX 480 w warunkach DirectX® 12 i Vulkan™ można znaleźć tutaj.
    • Nowej generacji technologie wyświetlania i wideo – Radeon™ RX 480 obsługuje interfejsy HDMI®0b, DisplayPort™ 1.3. HBR3 i DisplayPort™ 1.4 HDR dzięki czemu jest zgodny z nową generacją ekranów HDR o wysokiej rozdzielczości i częstotliwości odświeżania, pozwala korzystać np. z technologii FreeSync™ z ekranami 4K, ultra-szerokimi, a nawet wyświetlaczami 5K 60 Hz podłączanymi za pomocą pojedynczego kabla. Ta nowa karta graficzna jest wyposażona także w najbardziej wszechstronny akcelerator dekodowania wideo, jaki kiedykolwiek stworzyła firma AMD. Dzięki niemu można oglądać filmy HDR w serwisach Netflix i Amazon z wykorzystaniem 10-bitowego kodeka HEVC[vii], a także oglądać transmisje na żywo H.264 na Twitchu, wideo VP9 na YouTube i korzystać z ostrych jak brzytwa wideorozmów Skype z wykorzystaniem HEVC i MJPEG. Więcej informacji o obsłudze tych technologii można znaleźć tutaj[viii].
    • Nieprzeciętna kontrola dostępna w panelu Radeon Software i nowe narzędzie Radeon WattMan – pakiet sterownika dopełnia niezwykłe możliwości kart graficznych Radeon™ RX 480 pozwalając na wydobycie z nich maksymalnej wydajności, możliwości i stabilności, dzięki czemu zaoferują niespotykaną płynność i szybkość. Pakiet ten staje się po prostu z czasem coraz lepszy. Wśród nowych funkcji, które debiutują wraz z dzisiejszą premierą są takie, które zwiększają kontrolę nad konfiguracjami multi-GPU, ekranami i ustawieniami oszczędzania energii. Radeon WattMan to narzędzie bazujące na technologii AMD OverDrive™, które pozwala użytkownikom przejąć pełną kontrolę nad pracą karty graficznej Radeon™ RX 480 oferując zupełnie nowe możliwości w podkręcaniu[ix] i szereg funkcji, w tym dynamiczną kontrolę nad częstotliwością taktowania układu graficznego oraz tworzenie indywidualnych krzywych napięcia – dzięki nim użytkownik może zdefiniować sposób pracy układu w siedmiu stanach energetycznych. Funkcja Radeon WattMan zapewnia ponadto możliwość tworzenia histogramu i nagrywania tych danych przyporządkowując je do aplikacji, dzięki czemu można łatwo wskazać średnią lub namierzyć momenty maksymalnej aktywności, taktowania, temperatur i obrotów wentylatora. Więcej informacji na ten temat można znaleźć tutaj.

RadeonRX480_3

Radeon RX 480 – dostępność:

Karty graficzne Radeon™ RX 480 są od dziś dostępne szeroko wśród sprzedawców detalicznych na całym świecie[x]. Po więcej informacji o ofercie tych kart zapraszamy na stronę: http://shop.amd.com

***

[i] As of June 22 2016, leading performance/$ in its class based on testing of the Radeon RX 480 8GB, Radeon R9 380X, Radeon R9 390, GeForce GTX 960, and GeForce GTX 970 in Doom in Ultra quality with TSSAA (8TX) at 1440p resolution, Fallout 4 in Ultra settings at 1440p resolution, Far Cry 4 in Ultra settings at 1440p resolution, The Witcher 3 in Ultra settings at 1440p resolution, Rise of the Tomb Raider in High settings at 1440p resolution in DirectX 11, Rise of the Tomb Raider in High settings in 1440p resolution in DirectX 12, Ashes of the Singularity in Extreme Quality settings at 1440p resolution in DirectX 12, The Division at Ultra settings at 1440p resolution, Crysis 3 in Very High settings with FXAA at 1440p resolution, Hitman at Ultra settings at 1440p in DirectX 12, Far Cry Primal in Very High settings at 1440p resolution, GTA V in Ultra settings at 1440p resolution, Battlefield 4 in Ultra settings at 1440p resolution on the naval map, Shadow of Mordor in Max settings at 1440p resolution, and Dirt Rally in High settings with 4xMSAA at 1440p resolution. The Radeon RX 480 8GB  priced at SEP $239 scored a mean FPS of 51.2, the Radeon RX 380X  priced at $229 scored a mean FPS of 39.2, the Radeon R9 390  priced at $309 scored a mean FPS of 53.8, the GeForce GTX 960  priced at 209.99 had a mean FPS of 33.5 and the GeForece GTX 970  priced at 304.99 had a mean FPS of 50.1. Pricing as of June 22, 2016. See pcpartpicker.com for pricing information. Testing conducted by AMD performance labs as of June 22, 2016 on a test systems using the cards above and an Intel Core i7-5960X, 16GB DDR4-2666, Gigabyte X99-UD4, Windows 10 x64 (build 10586), and Radeon Software Crimson Edition 16.5.2 and Nvidia driver 368.39. Performance may vary based on use of latest driver versions. Test results are not average and may vary, RX-18
[ii] Statement of „future-proof” refers to support of current and upcoming technology standards including 14nm FinFET process technology, DirectX®12 and Vulkan™ API support, new display technology, and experiences such as VR. „Future-proof” statement is not meant to serve as a warranty or indicate that users will never have to upgrade their graphics technology again. Support of current and upcoming technology standards described above has the potential to reduce frequency of graphics upgrades for some users. RX-5
[iii] Testing conducted by AMD performance labs as of May 18, 2016 on the Radeon RX 480 and Radeon R9 290 on a test system comprising Intel Core i7-5960X, 16GB DDR4-2666, Gigabyte X99-UD4, Windows 10 x64 (build 10586), Radeon Software Crimson Edition 16.5.2 using Ashes of  Singularity, GTA V, Project Cars, Witcher, and Assassin’s Creed Syndicate, All games tested at 1440p. Radeon RX 480 graphics (150W TGP/36 CU) vs. Radeon R9 290 graphics (275W TGP/40 CU) scores as follows: Ashes of the Singularity (44.19 FPS vs 46 FPS); GTA V (66.23 FPS vs. 66.44 FPS); Project Cars (48.99 FPS vs. 45.99 FPS); Witcher 3 (50.78 FPS vs. 50.13 FPS); Assassin’s Creed Syndicate (50.51 FPS vs. 45.78 FPS). Average FPS of above game scores: 52.14 (Radeon RX 480) vs. 50.06 (Radeon R9 290). Discrete AMD Radeon™ GPUs and AMD FirePro™ GPUs based on the Graphics Core Next architecture consist of multiple discrete execution engines known as a Compute Unit (“CU”). Each CU contains 64 shaders (“Stream Processors”) working in unison (GD-78). CU efficiency formula = average FPS/# of CUs. Test results are not average and may vary. RX-4
[iv] Testing conducted by AMD Performance Labs as of May 10, 2016 on 3DMark 11 and 3DMark Firestrike using a test system comprising of an i7-4600M, 8GB, AMD Radeon driver 16.20.  AMD Radeon R9 M280X (14CUs) scored 5700 and 3500 with a board power of 82W.  AMD Radeon RX 480M (16CUs) scored 7200 and 4070 with a board power of 35W.  Using Performance/Board power, the resulting average across the 2 different titles was a perf per watt of 2.8X vs the Radeon R9 M280X. RX-5
[v] See http://www.htcvive.com/ca/product-optimized/ and https://www.oculus.com/en-us/rift/ for required minimum system specifications for different VR headsets
[vi] AMD FreeSync™ technology is designed to eliminate stuttering and/or tearing in games and videos by locking a display’s refresh rate to the framerate of the graphics card. Check with your component or system manufacturer for specific capabilities. AMD FreeSync™ technology compatible monitor, AMD Radeon™ Graphics and/or AMD A-series APU compliant with DisplayPort™ Adaptive-Sync required. AMD Catalyst™ 15.2 Beta (or newer) required. Adaptive refresh rates vary by display; check with your monitor manufacturer for specific capabilities. A list of supported hardware and compatible monitors is available at www.amd.com/freesync. GRT-2
[vii] HEVC acceleration is subject to inclusion/installation of compatible HEVC players
[viii] HDR content requires that the system be configured with a fully HDR-ready content chain, including: graphics card, monitor/TV, graphics driver and application. Video content must be graded in HDR and viewed with an HDR-ready player. Windowed mode content requires operating system support.
[ix] AMD graphics processors are intended to be operated only within their associated specifications and factory settings.  Operating your AMD graphics processor outside of specification or in excess of factory settings, including but not limited to overclocking, may damage your graphics processor and/or lead to other problems, including but not limited to, damage to your system components (including your motherboard and components thereon (e.g. memory)), system instabilities (e.g. data loss and corrupted images), shortened graphics processor, system component and/or system life and in extreme cases, total system failure.  AMD does not provide support or service for issues or damages related to use of an AMD graphics processor outside of graphics processor specifications or in excess of factory settings.  You may also not receive support or service from your system manufacturer. DAMAGES CAUSED BY USE OF YOUR AMD OR AMD GRAPHICS PROCESSOR OUTSIDE OF SPECIFICATION OR IN EXCESS OF FACTORY SETTINGS ARE NOT COVERED UNDER YOUR AMD PRODUCT WARRANTY AND MAY NOT BE COVERED BY YOUR SYSTEM MANUFACTURER’S WARRANTY
[x] Not all models available in all countries – check with your retailer
źródło: informacja prasowa
O Paulina Nowak 3557 Artykuły
Newsmanka portalu wavepc.pl