Panel poświęcony wirtualnej rzeczywistości na festiwalu w Cannes

 

W trakcie właśnie zakończonego festiwalu filmowego w Cannes istotną uwagę zwrócono na technologie wirtualnej rzeczywistości, którym poświęcono panel „Marché Du Film”. W trakcie tego panelu omawiano zarówno możliwości, jakie twórcy mają przy wykorzystaniu VR, ale także wyzwania, jakie stoją przed produkcją takich filmów, w szczególności w dziedzinie niezbędnego sprzętu i technologii. Zapis wideo można obejrzeć tutaj: https://www.facebook.com/BaahubaliMovie/videos/1048963021862565/

Baahubali panel - Cannes 2016

W imieniu AMD głos zabrał Raja Koduri, starszy wiceprezes i główny architekt w Radeon Technologies Group. Jego wypowiedź zaczyna się od 10 minuty.

Raja and India Ambassador to France - Cannes 2016

Poniżej znajdują się dwa fragmenty jego wypowiedzi:

Jesteśmy w przededniu nowej ery filmów. Ery, w której za obraz odpowiedzialne będą silniki graficzne znane z gier komputerowych, co może być dla wielu osób zaskakujące. Po prostu silniki te to znakomite oprogramowanie, które zapewnia wysokiej jakości grafikę, fizykę, sztuczną inteligencję i inne elementy – słowem: wszystko, czego można potrzebować w nowej erze doznań już jest zaszyte w silnikach graficznych znanych z gier. Co ważne, te programy są stworzone do jak najlepszego wykorzystania mocy układów graficznych, dzięki czemu rzeczywiście są w stanie rozpocząć nową erę kinematografii.

(…)

Najważniejszym celem, jaki razem z twórcami chcemy osiągnąć, jest to, co nazwalibyśmy „pełnym zanurzeniem” lub „całkowitym pochłonięciem” przez wirtualny świat (pełną imersją). I nie chodzi tylko o warstwę wizualną, bo w tym momencie koncentrujemy się nawet bardziej na dźwięku. A w dalszej kolejności będzie dotyk czy temperatura. Do tego wszystkiego kluczem jest odpowiednia technologia i sprzęt, który jest w stanie obliczeniowo sprostać wymaganiom stawianym przez zmysły człowieka.

źródło: informacja prasowa
O Paulina Nowak 3925 Artykuły
Newsmanka portalu wavepc.pl