Nowe życie smartfona, czyli jak działa serwis GoRepair.pl – część I

Jakiś czas temu w moje ręce wpadł iPhone 5S w opłakanym stanie – obudowa tylna wyglądała jakby została przejechana walcem (powgniatane i porysowane aluminium, popękane szklane wstawki na górze i dole, zjechane szlify), przednia tafla szkła była porysowana, wyświetlacz posiadał przebicie, głośnik rozmów nie działał, bateria działała mocno przeciętnie, nie wspominając już o drobinkach kurzu i różnych innych rzeczy pomiędzy wyświetlaczem, a szkłem. Jednak pomimo tych mankamentów, urządzenie było niemal w pełni sprawne. Korzystając z okazji, postanowiłem sprawdzić, jak z takim zadaniem poradzi sobie serwis GoRepair.pl, o którym na naszym portalu najprawdopodobniej słyszeliście nie raz. Historię „reinkarnacji” iPhona czas zacząć!

Czym tak właściwie jest GoRepair?

GoRepair to serwis urządzeń mobilnych i laptopów, zlokalizowany w Krakowie. Spokojnie, aby zajęli się oni naszym urządzeniem nie musimy wcale udawać się w podróż do Krakowa (chociaż możemy). To właśnie wyróżnia GoRepair na tle konkurencji – możliwość zdalnego zgłoszenia usterki, bezpłatna diagnoza i transport urządzenia w obie strony (od klienta do serwisu i vice versa).

Zgłaszanie usterki

Tak jak wspomniałem wcześniej, GoRepair opiera się głównie na serwisie zdalnym. Dlatego zgłoszenia składamy poprzez stronę internetową serwisu. Znajdujemy zakładkę „Zgłoś usterkę” i naszym oczom ukaże się prosty i funkcjonalny formularz zgłoszeniowy. W tym miejscu należy podać podstawowe dane o urządzeniu, które mamy zamiar oddać do serwisu. W moim przypadku był to iPhone 5S.

Kolejnym krokiem jest wybranie usterek i problemów, których jesteśmy świadomi i liczymy na ich naprawę. W przypadku wyboru jednej usterki, użytkownik otrzyma od razu orientacyjną wycenę naprawy. Jeżeli jednak wybierzemy więcej niż jedną usterkę, wycena zostanie nam podana dopiero w późniejszych etapach. Maksymalnie z formularza możemy wybrać 3 usterki, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby dodatkowe dopisać w polu „Dodatkowe informacje”.

Kolejny etap rejestracji usterki to podanie danych osobowych oraz adresu, z którego urządzenie ma zostać odebrane i na jaki zwrócone po naprawie/diagnozie. Możemy to zrobić zakładając konto lub bez rejestracji. Zalecam jednak założenie konta – ułatwi to zdecydowanie ewentualny kontakt z serwisantem i umożliwi pogląd statusu naprawy na bieżąco.

GoRepair.pl oferuje klientowi darmową diagnozę oraz odbiór i zwrot urządzenia kurierem również za darmo. Jeżeli jeszcze zastanawiasz się, czy warto oddać swój telefon/laptop do serwisu i nie jesteś pewien, czy naprawa jest opłacalna, nie widzę powodu, dla którego jeszcze nie zgłosiłeś się do GoRepair!

Kiedy przebrniemy już przez ten krótki formularz, podamy wszystkie dane i zatwierdzimy zgłoszenie, na naszą skrzynkę mailową przyjdzie potwierdzenie zgłoszenia oraz list przewozowy, który należy nakleić na paczkę. Właśnie paczkę! Czas przejść do kolejnego etapu!

Reklama

Przygotowanie urządzenia i paczki

Pierwsze i najważniejsze, zrób kopię zapasową danych! Lepiej jest ją mieć niż nie mieć. Ale dla tych zapominalskich oraz tych, którzy nie są w stanie sami zrobić backupu danych, GoRepair śpieszy z pomocą – w większości przypadków robią to zaraz po otrzymaniu urządzenia, a jeżeli zaznaczysz w formularzu, że kopia zapasowa powinna zostać zrobiona, będzie zrobiona na 100%.

Kiedy zabezpieczymy dane, czas przygotować urządzenie dotransportu. Na chwilę obecną przesyłki realizowane są za pośrednictwem firmy kurierskiej DHL. Wszystkie przesyłki są opłacane przez GoRepair, klient nie płaci nic. Uprzedzając pomówienia o oszczędności, skoro to za „free” – serwis ubezpiecza przesyłki do wartości nawet 50 tys. PLN!

Kiedy mamy już LP, wypadałoby zabezpieczyć nasze urządzenie, aby w transporcie jego stan się nie pogorszył. Jednym z lepszych i łatwiejszych metod, jest po prostu zapakowanie telefonu, czy laptopa w fabryczne opakowanie, dodatkowe owinięcie warstwą, bądź kilkoma folii bąbelkowej i zapakowanie w karton (oczywiście wypełniony, aby nic nie latało) lub folię stretch. Jeżeli macie możliwość, nie zaszkodzi oklejenie przesyłki etykietami ostrzegawczymi „Ostrożnie”, „Szkło”, itp. Dobrą praktyką jest również robienie zdjęć jak wygląda zabezpieczona przesyłka, aby w razie czego mieć podkładkę, że to nie nasza wina. Kiedy już to wszystko zrobimy, naklejamy LP i czekamy na odbiór paczki przez kuriera we wskazanym wcześniej przez nas terminie.

W drugiej części dowiecie się, jak szybko została przeprowadzona diagnoza, jak szybko GoRepair uporał się z iPhonem i zobaczycie efekty naprawy! Już niedługo na portalu więc śledźcie nas na bieżąco!

Artykuł powstał przy współpracy z firmą GoRepair!
Artykuł powstał przy współpracy z firmą GoRepair!
O Kacper Borawski 274 Artykuły
Młody pasjonat komputerów i wszystkiego co z nimi związane. Webmaster oraz redaktor WavePC.pl