Kamień milowy dla graczy – obsługa śledzenia promieni w czasie rzeczywistym już w Windows

 

Rewolucja w grafice komputerowej Anno Domini 2018 rozpoczęła się wraz z wprowadzeniem na rynek kart graficznych NVIDIA GeForce RTX z serii 20, dzięki czemu producenci gier oraz gracze uzyskali dostęp do sprzętu wystarczająco szybkiego, aby po raz pierwszy w historii obsłużyć śledzenie promieni (ray tracing) w czasie rzeczywistym.

Dzisiaj nastąpił kolejny przełomowy moment dzięki wydaniu październikowej aktualizacji systemu operacyjnego Windows 10, która zapowiada rozwój nowej generacji gier, zapewniających realistyczne oświetlenie, odbicia i cienie w czasie rzeczywistym.

Jedną z kluczowych funkcji aktualizacji systemu Windows 10 z października 2018 jest pierwsze publiczne wsparcie dla Microsoft DirectX Raytracing (DXR). Jest to ogromnie ważne wydarzenie z dwóch powodów:

  1. DXR zapewnia znormalizowany interfejs programowania aplikacji (API), który daje wszystkim twórcom gier dostęp do sprzętowego wsparcia śledzenia promieni obsługiwanego przez karty GeForce RTX.
  2. DXR dodaje obsługę śledzenia promieni do systemu operacyjnego Windows, dzięki czemu komputery osobiste zgodne z DirectX 12 mogą teraz uruchamiać aplikacje obsługujące ray tracing w czasie rzeczywistym.

 

Sprawdź nasz test

Shadow of the Tomb Raider – recenzja gry

 

Śledzenie promieni w czasie rzeczywistym to rewolucja w branży gier. Oferuje poziom realizmu znacznie wykraczający poza to, co jest możliwe do uzyskania dzięki tradycyjnym technikom renderingu.

Najważniejsi wydawcy gier już teraz opracowują tytuły wykorzystujące śledzenie promieni w czasie rzeczywistym na kartach graficznych NVIDIA GeForce RTX. Należy tutaj wymienić takie hity jak Battlefield VMetro Exodus czy Shadow of the Tomb Raider. Inni deweloperzy również zapowiedzieli wsparcie dla NVIDIA RTX. Zapowiedziano także nowy benchmark 3DMarktestujący wydajność ray tracingu.

Dzięki dodaniu przez firmę Microsoft oficjalnego wsparcia dla DXR do systemu Windows 10 i rodzinie kart graficznych GeForce RTX z architekturą Turing, gracze komputerowi mogą lada moment spodziewać się pierwszej fali tytułów nowej generacji z obsługą śledzenia promieni.

Źródło: informacja prasowa

O Paulina Nowak 3925 Artykuły
Newsmanka portalu wavepc.pl