FreeSync 2 to pierwsza technologia tego rodzaju do grania w HDR

 

— W połączeniu z technologią LFC (Low Framerate Compensation) firma AMD ulepsza następnej generacji ekrany FreeSync —

Sunnyvale, Kalifornia — 3 stycznia 2017 r. — firma AMD (NASDAQ: AMD) przedstawiła dziś technologię Radeon FreeSync™ 2, czyli kolejny milowy krok na drodze udoskonalania płynności rozgrywki i integracji zaawansowanych technik wyświetlania. Konsumenci będą mogli z niej skorzystać w pierwszej połowie 2017 roku.
Cechami szczególnymi monitorów z technologią FreeSync™ 2 będą szybko reagujące, jasne piksele, znakomite poziomy czerni oraz obsługa szerokiego gamutu kolorów pozwalające wyświetlać treści stworzone z wykorzystaniem HDR (High Dynamic Range) . Ponadto wszystkie monitory zgodne z FreeSync™ 2 będą obsługiwać technologię LFC (Low Framerate Compensation), dzięki czemu gracze będą mogli cieszyć się kompletnym rozwiązaniem gotowym do gry od razu po podłączeniu bez potrzeby dostosowywania ustawień w oprogramowaniu lub panelu monitora.
„Gracze przemówili i uczynili z technologii FreeSync™ dominujący wybór oraz definitywnie ustanowili z niej standard branżowy dla płynnej, pozbawionej zacięć rozgrywki. — powiedział Scott Herkelman, wiceprezes i główny menedżer odpowiedzialny za gry w Radeon Technologies Group w AMD. — Radeon FreeSync™ 2 to pierwsza w swoim rodzaju technologia, która łączy obsługę HDR z dynamiczną kontrolą odświeżania i to w sposób nie wymagający w ogóle udziału użytkownika i działający od razu po połączeniu, dzięki czemu jakość rozgrywki jest automatycznie wyższa w momencie, gdy odpowiednie treści są wyświetlane.”
Współczesne formaty nośników HDR zostały pierwotnie zaprojektowane dla filmów i wideo w telewizorach, w których mapowanie tonów kolorów jest realizowane przez ekran, co prowadzi często do nieakceptowalnie wysokich opóźnień w grach. Nowe API firmy AMD dla FreeSync™ 2 oferuje alternatywę, która przenosi obciążenie na wydajny układ graficzny Radeon i tym samym umożliwia grze bezpośrednią kontrolę nad luminacją, kontrastem i zakresem wyświetlanych kolorów na ekranie. Technologia Radeon FreeSync™ 2 oferuje dwukrotnie większy zakres dostępnej jasności i kolorów niż standard sRGB .
„Samsung od zawsze doceniał technologię FreeSync™ i to właśnie dlatego współpracowaliśmy z AMD od samego początku. — powiedział Andrew Sivori, wiceprezes w dziale marketingu konsumenckiego IT w firmie Samsung. — Uważamy, że gracze zasługują na absolutnie najlepsze możliwości i jesteśmy niezwykle podekscytowani widząc, jak AMD udoskonala tę technologię. FreeSync™ 2 łączy najwyższą jakość i bogactwo zapewniane przez HDR z wolną od zacięć i rozdarć rozgrywką, z jakiej FreeSync™ jest znane. Cieszymy się mogąc współpracować z AMD w celu implementacji najnowszej wersji tej technologii w przyszłych produktach Samsung.”
Technologie FreeSync™ i FreeSync™ 2 będą koegzystować, aby zapewnić szeroki wybór graczom. Wszystkie karty graficzne Radeon™ zgodne z FreeSync™ będą obsługiwać także FreeSync™ 2, w tym także modele Radeon™ z serii RX z rodziny Polaris, które obsługują standard DisplayPort HBR3 i rozdzielczości UltraHD przy odświeżaniu ponad 60 Hz. Wielu producentów ekranów przygotowuje produkty do zatwierdzenia zgodności z FreeSync™ 2.

Źródło: informacja prasowa

O Paulina Nowak 3925 Artykuły
Newsmanka portalu wavepc.pl